Info
Namn på kampanj
Radiodrakarna
Kund
Visma SPCS
Räckvidd
32 TRP
Mediebyrå
SCREAM
Lyssna  
Promotionspot

Case

Radiodrakarna

Visma SPCS och RIX Morronzoo bjuder in lyssnarna att pitcha sina idéer i tävlingen "Radiodrakarna", en lekfull twist på "Draknästet".

Bakgrund

Med 'Radiodrakarna' vill vi visa att alla idéer, stora som små, kan bli starten på något stort. Det handlar om att våga ta steget och göra passionen till ett företagande," säger Visma SPCS

Hur pratar man om småföretagande på ett sätt som är både underhållande och engagerande? Hur fångar man intresset hos alla dem som inte själva är småföretagare?Visma SPCS hjälper människor att förverkliga sina drömmar genom att starta och driva egna företag. Deras slogan, "Make it a business", handlar om att omvandla din passion till en inkomst. Visma SPCS riktar sig till alla som bär på en dröm men som kanske behöver en knuff för att komma igång.

Aktivering

RIX Morronzoo lanserar tävlingen "Radiodrakarna", radioversionen av det populära TV-programmet "Draknästet". Här får lyssnarna chansen att pitcha sina affärsidéer för våra radiodrakar, programledarna i studion. Vi blandar smarta och genomtänkta idéer med de mest galna och oväntade, vilket garanterar skratt och underhållning – precis vad våra lyssnare älskar. Samtidigt väcks tanken hos lyssnarna att själva starta något eget, att "make it a business" av sin passion. På så sätt sänks tröskeln för att ta steget till att bli egen företagare, vilket är precis vad Visma SPCS vill uppnå.

Resultat

+58%
Varumärkesassociation
+10%
Kopplings till McDonalds som "Familjevänligt" alternativ
+16%
Kännedom om McCafé

Nå våra lyssnare -
dina framtida kunder

Vårt mål är att hjälpa dig nå din målgrupp på ett effektivt sätt som överträffar dina förväntningar. Med hjälp av våra produkter kan du som annonsör både att bygga en stark varumärkesnärvaro och att driva försäljning.

3.3
Miljoner/vecka

Våra kanaler når i genomsnitt ​3,3 miljoner unika lyssnare/vecka

3.4
X
Maximera effekten

Varje krona du satsar på radioreklam ger i snitt 3,4 kronor tillbaka på kort sikt.

4.3
X
Hållbar avkastning

Radioreklam ger resultat – varje krona investerad ger i snitt 4,3 kronor tillbaka tillbaka på lång sikt.