Info
Lyssna
Case
Radiodrakarna
Visma SPCS och RIX Morronzoo bjuder in lyssnarna att pitcha sina idéer i tävlingen "Radiodrakarna", en lekfull twist på "Draknästet".
Bakgrund
Hur pratar man om småföretagande på ett sätt som är både underhållande och engagerande? Hur fångar man intresset hos alla dem som inte själva är småföretagare?Visma SPCS hjälper människor att förverkliga sina drömmar genom att starta och driva egna företag. Deras slogan, "Make it a business", handlar om att omvandla din passion till en inkomst. Visma SPCS riktar sig till alla som bär på en dröm men som kanske behöver en knuff för att komma igång.
Aktivering
RIX Morronzoo lanserar tävlingen "Radiodrakarna", radioversionen av det populära TV-programmet "Draknästet". Här får lyssnarna chansen att pitcha sina affärsidéer för våra radiodrakar, programledarna i studion. Vi blandar smarta och genomtänkta idéer med de mest galna och oväntade, vilket garanterar skratt och underhållning – precis vad våra lyssnare älskar. Samtidigt väcks tanken hos lyssnarna att själva starta något eget, att "make it a business" av sin passion. På så sätt sänks tröskeln för att ta steget till att bli egen företagare, vilket är precis vad Visma SPCS vill uppnå.
Resultat
Fler case
Nå våra lyssnare -
dina framtida kunder
Vårt mål är att hjälpa dig nå din målgrupp på ett effektivt sätt som överträffar dina förväntningar. Med hjälp av våra produkter kan du som annonsör både att bygga en stark varumärkesnärvaro och att driva försäljning.
Våra kanaler når i genomsnitt 3,3 miljoner unika lyssnare/vecka
Varje krona du satsar på radioreklam ger i snitt 3,4 kronor tillbaka på kort sikt.
Radioreklam ger resultat – varje krona investerad ger i snitt 4,3 kronor tillbaka tillbaka på lång sikt.